Bazgroszyt.pl - rozwijaj wyobraznie

Naucz dziecko pisać z Bazgroszyt.pl

Bazgroszyt to sprawdzona metoda na naukę pisania poprzez rysowanie.
Lekko i z radością.

  • Twoje dziecko rozwinie motorykę ręki
  • zaangażuje myślenie i emocje - ułatwi mu to zapamiętywanie
  • rozwinie wyobraźnię i wiedzę o świecie
[ x ]

Na początku była kreska

Za wyjątkiem pierwszego kroku, które robi dziecko, nie ma chyba bardziej
znaczącego momentu w jego rozwoju, niż pierwsza kreska, którą „stawia”
na papierze. Te bazgroły to początek przygody z pisaniem i rysowaniem
– przygody, która trwa całe życie.

Rozpocznijcie waszą przygodę z pisaniem!

  • Przygotowanie ręki zaczyna się już około 2 roku życia, gdy dziecko
    zaczyna „bazgrać”
    . Rysunki z tego wczesnego okresu są wynikiem
    ruchu całego ramienia. Później zaczynają się pojawiać mniejsze,
    bardziej precyzyjne kreski będące efektem ruchu nadgarstka.
    Jeden i drugi ruch jest niezwykle ważny.
  • Bez wyrobienia ramienia, ruch nadgarstka nie ma szans na precyzję. Dlatego warto proponować dzieciom rysunki na dużych arkuszach,
    żeby miały szansę doskonalić oba ruchy: duży i mały.
  • Im więcej doświadczeń dostarczymy dzieciom w kreatywnym tworzeniu, tym łatwiej przyjdzie im późniejsza nauka pisania i czytania.

Warto ćwiczyć ruch
całego ramienia
na dużych arkuszach.

Pobierz 5 kart grafomotorycznych
na próbę:

[ x ]

... najważniejszym efektem rozwijania sprawności ręki jest powiązany z nią

rozwój mózgu?

Dla rozwoju mózgu niezwykle ważne jest to, co dzieci robią rękami. Należy więc dawać im jak najwięcej okazji do manipulowania.

Ćwiczenia grafomotoryczne pełnią ważną rolę
w przygotowaniu do pisania.

"Rozwijanie sprawności ręki jest też jednym z elementów właściwego
przygotowania dziecka do podjęcia obowiązków szkolnych.

Precyzja ruchu wpływa między innymi na jakość i tempo pisania."

Polecam




dyrektor przedszkoli
terapeutycznych

Ważnym elementem przygotowania do pisania są ćwiczenia grafomotoryczne polegające na rysowaniu szlaczków
i znaków literopodobnych
. Im więcej takich zadań - tym lepszy efekt.

Ćwiczenia muszą jednak sprawiać dziecku frajdę! Powinny być zabawne
i zmuszać do myślenia.

Jeśli chcemy, aby coś zapadło dziecku w pamięć i aby łatwo było potem do tej wiedzy sięgnąć, powinniśmy przy poznawaniu danej rzeczy uruchamiać wyobraźnię i emocje.

Zobacz, jak inne są zadania grafomotoryczne proponowane przez Bazgroszyt.

  • tradycyjne „szlaczki” zostały wplecione z zabawne historyjki
    rysunkowe i przygody bazgroszytowych bohaterów
  • ćwiczenia są otwarte i uruchamiają wyobraźnię – zawsze jest
    miejsce na inwencję dziecka, na szukanie przez nie ciekawych
    i pomysłowych rozwiązań.
  • Zadania angażują dzieci emocjonalnie, bowiem emocje korzystnie
    wpływają na zapamiętywanie (stąd sympatyczni bohaterowie,
    którzy zapraszają do wspólnej zabawy).

Pobierz 5 kart grafomotorycznych
na próbę:

[ x ]

Sprawdź, co mówią rodzice o nauce pisanie z Bazgroszyt.pl.

„Moje córki dosłownie „wychowały się" z Bazgroszytem. Przydałoby się więcej takich materiałów w przedszkolach, bo to ciekawy sposób na to, aby zachęcić dzieci
do poznawania literek, cyferek i wielu innych rzeczy,
których muszą się nauczyć zanim pójdą do szkoły.
Chyba najfajniejsza baza materiałów do nauki pisania
w internecie. Naprawdę super podejście do nauki!"

Anita Pielin
prawnik, mama Zosia i Marysi

„Nie było łatwo zapędzić moich chłopaków do pisania literek. Szczególnie Matik nie lubił tego mechanicznego powtarzania wzorków i szlaczków... Z Bazgroszytem udało się wciągnąć chłopców w to całe pisanie. Myślę, że głównie super grafiki zrobiły swoje, ale też cały system prowadzenia od szlaczka do literki. Dla mnie bomba."

Karolina Jaworska
mama Mateusza i Jonatana

„Mój syn miał duże problemy z nauką pisania, mimo,
że jest już w pierwszej klasie. Żadne szlaczki nie pomagały mu tak dobrze, jak materiały od Bazgroszytu. Myślę,
że to dzięki otwartym zadaniom w kartach, które
nie narzucają nic dziecku, a pomagają mu uczyć się poprzez zabawę. Kredziaki także na pewno ułatwiły zadanie."

Kasia Jesse
mama Marcina

Jak sprawić aby nauka pisania była łatwa i przyjemna?

Zadbaj o prawidłowy uchwyt

Jedynym prawidłowym sposobem trzymania instrumentu piśmiennego
w dłoni jest chwyt szczypcowy.

Instrument piśmienny trzymany jest wówczas przez 3 palce: kciuk,
wskazujący i podparty palec środkowy.

Palec wskazujący nie powinie zbyt mocno naciskać na ołówek czy pióro.
Przy zbyt dużym nacisku, palce staje się biały i po chwili zaczyna boleć.

Dobierz odpowiedni instrument piśmienny na każdym
etapie nauki pisania

  • Dla dzieci w wieku przedszkolnym - idealny instrument to kredka woskowa- pomaga
    im w ustaleniu ręki dominującej (prawa - lewa), kształtuje prawidłowy uchwyt, nacisk
    i zapewnia komfort pisania
  • Dla dzieci wczesnoszkolnych - wybierz ołówek,który pomoże dziecku
    nauczyć się precyzyjnie pisać
  • Szkoła- kolejny etap - idealne będzie pióro kulkowe- pozwoli ono wykształcić
    płynność pisania
  • Szkoła- kolejny etap - ostatni etap to pióro wieczne- pozwoli na wykształcenie ładnego
    i poprawnego charakteru pisma

Pobierz 5 kart grafomotorycznych
na próbę:

[ x ]

Czy wiesz, że rozwijając grafomotorykę swojego dziecka,
ułatwiasz mu naukę pisania i przyszłe osiągnięcia w szkole?

Dzięki wiczeniom grafomotorycznym, Twoje dziecko:

  • ćwiczy motorykę ręki i precyzję ruchu,
  • doskonali koordynację wzrokowo-ruchową,
  • kształci spostrzegawczość i koncentrację
  • rozwija wyobraźnię i wiedzę o świecie,
  • nabiera pewności siebie i wiary we własne możliwości.

Wszystkie te czynniki decydują o jakości
i tempie pisania w późniejszych latach.

jak najlepiej pracować z Bazgroszytami z grafomotoryki:

  • Dawaj dziecku po jednej kolorowance. Mając przed oczami tylko jedno zadanie, będzie mu łatwiej skupić się i doprowadzić je do końca.
  • Zwróć uwagę, czy dziecko w prawidłowy sposób trzyma kredkę. Jej prawidłowy chwyt pozwala precyzyjnie nią operować i kontrolować nacisk na kolorowankę, dzięki czemu mięśnie
    ręki nie męczą się nadmiernie, a w kolorowance nie powstają dziury.
  • Upewnij się, że dziecko nie odrywa ręki, kiedy rysuje po śladzie.
  • Po skończonej pracy porozmawiaj z dzieckiem o tym, co narysowało i dlaczego. Dzięki temu dowiesz się, jak postrzega świat, i pomożesz mu wyrazić słowami to, co myśli.
  • W trakcie rozmowy zapytaj dziecko o to, co jeszcze można dorysować na kolorowance. Skłonisz je wówczas do ponownego zastanowienia się nad tematem i odkrycia nowych rozwiązań (w tym miejscu możesz mu także coś podpowiedzieć).
  • Chwal to, co dobre w pracy dziecka. Dostrzegaj jego postępy i pomysły. Wskazuj rozwiązania, które szczególnie Ci się podobają.
  • Proponuj dziecku maksymalnie dwie karty „pod rząd". Jeśli ma ochotę na kolejne, zaproponuj przerwę na zabawy ruchowe.

Pobierz 5 kart grafomotorycznych
na próbę:

[ x ]

TA STRONA UŻYWA COOKIES. Dowiedz się więcej o celu ich używania - przeczytaj naszą politykę prywatności.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Zapoznaj się z polityką prywatności.